Kilka słów o zamawianiu szkolenia

Kilka słów o zamawianiu szkolenia
Obecnie szkolenia są powszechnie stosowaną formą podnoszenia kwalifikacji kadry pracowniczej. Odpowiednie dopasowanie merytoryczne do grupy uczestników zapewnia w pełni realizację indywidualnych potrzeb a co za tym idzie najwyższą jakość. Szkolenia organizowane są zgodnie z propozycją tematyczną oraz miejscem i długością czasu trwania jak również ilością uczestników - optymalnie do 15 - 20 osób w jednej grupie szkoleniowej. Standardowo szkolenie odbywa się w formie wykładu. Nauczyciel posiłkuje się oczywiście materiałami multimedialnymi, obrazami czy wykresami. Popularne jest ponadto korzystanie przez uczestników szkoleń z komputerów. Umiejętności te są niezbędne w pracy praktycznie na każdym stanowisku.

W momencie organizowania danego szkolenia można również po uzgodnieniu uwzględnić jego koszty i co w nich będzie się zawierać. Najważniejsze jest dobranie wykwalifikowanego trenera z doświadczeniem do prowadzenia szkolenia na wybrany temat. Sprzęt audiowizualny i komputerowy to nieodłączny element, o którym należy pamiętać i zadbać o jego niezawodność. Precyzyjnie przygotowane profesjonalne materiały szkoleniowe, które mogą być przekazane uczestnikom w wersji papierowej lub elektronicznej, ważnym elementem są listy obecności.

Następny krok to wybór lokalizacji. Sala z wygodnymi krzesłami i biurkiem oraz z dostępem do punktu gastronomicznego i węzła sanitarnego w zależności od ilości uczestników i czasu trwania szkolenia jest bardzo ważnym aspektem organizacyjnym, którego realizacja jest niezbędna do przeprowadzenia wartościowego szkolenia.

Należy również zadbać o serwis kawowy, zimne i ciepłe napoje, słodki poczęstunek, gorące posiłki oraz o bazę noclegową. Jeśli zleceniodawca życzy sobie dodatkowe atrakcje typu grill, ognisko, kulig itp. należy zgłosić odpowiednio wcześniej organizatorowi. Zdecydowanie podwyższa to cenę szkolenia, lecz przynosi wymierne korzyści.

Podsumowaniem szkolenia może być test sprawdzający zdobytą wiedzę i umiejętności. Ankiety ewaluacyjne, które muszą być rozdane każdemu uczestnikowi są bardzo ważnym elementem, gdyż na podstawie przekazanych uwag i sugestii można udoskonalić i sprawić, że w przyszłości szkolenie będzie jeszcze bardziej atrakcyjne. Na zakończenie prowadzonego szkolenia każdy uczestnik otrzymuje imienny dokument z tematyką oraz ilością godzin odbytego szkolenia.