Szkolenia otwarte i zamknięte

Szkolenia otwarte i zamknięte
Rozważając wybór szkolenia, stajemy nierzadko przed dylematem, na które z nich się zdecydować - otwarte czy zamknięte? Tak naprawdę każdy z tych rodzajów szkoleń różni się nieco od pozostałego i skierowany jest do dwóch różnych odbiorców.

Szkolenia zamknięte to szkolenia dopasowane do potrzeb konkretnej grupy i stworzone w oparciu o jej oczekiwania. Rozwiązują one często konkretne problemy, które zaistniały w danej firmie i są związane z lukami w wykształceniu jej pracowników, bądź też wdrażają ich do zastosowania nowych technologii wprowadzanych w firmie. Tego rodzaju kursy tworzone są więc niejako „na zamówienie” konkretnej firmy.

Z kolei szkolenia otwarte przeznaczone są z założenia dla szerszego grona. Są to szkolenia ogólnodostępne, przekazujące bardziej ogólne i przydatne szerszej grupie osób informacje, w których wziąć może udział każdy, kto tylko pragnie podnieść swoje kwalifikacje i zwiększyć kompetencje, bądź też stwierdzi, że poprzez uczestnictwo w szkoleniu wyniesie dla siebie określone korzyści. Szkolenia otwarte dotyczą podstawowych tematów i zagadnień oraz dużo bardziej uproszczonych kwestii, aniżeli ma to miejsce w przypadku szkoleń zamkniętych. W tego rodzaju kursach mają możliwość wziąć udział przedstawiciele wielu firm, pochodzący nawet z zupełnie różnych regionów. Dzięki temu, mogą oni wymieniać między sobą rozmaite informacje i doświadczenia, co z pewnością jest jedną z największych zalet szkoleń o tym profilu.